مخترع شركت آبفاي استان يزد

دستگاه اندازه گيري سطح استاتيك و ديناميك آب چاه با استفاده از فشار هوا را ساخت


  • یزدفردا "مهر علي اميد پناه مخترع شركت آبفاي استان يزد دستگاه اندازه گيري سطح استاتيك و ديناميك آب چاه با استفاده از فشار هوا را با شماره ثبتي62652 ساخت.

به گزارش روابط عمومي شركت آب و فاضلاب استان يزد اين دستگاه قادر است با استفاده از فشار هوا كه توسط كمپرسور داخل دستگاه تامين مي شود سطح استاتيك و ديناميك آب چاههاي شرب و كشاورزي را اندازه گيري نمايد.

نخبه شركت آبفاي استان يزد افزود:كار اين دستگاه بدين صورت است كه در زمان تجهيز چاه يك لوله 16 ميليمتري كه مي تواند از نوع پلي اتيلن كراستيك (PEN) و يا پنج لايه باشد از محل اتصال پمپ به لوله آبدهي نصب كرده و تا سطح زمين ادامه داده كه لوله هوا ناميده مي شود با اتصال اين لوله به دستگاه، هوا را به داخل آب تزريق نموده و با قرائت از روي نمايشگر دستگاه قادر خواهيم بود سطح آب داخل چاه را تا محل نصب لوله هوا (محل اتصال پمپ به لوله آبدهي) اندازه گيري نمائيم.

مهر علي اميد پناه اضافه كرد: كاهش هزينه هاي اندازه گيري سطح استاتيك و ديناميك آب چاهها درمقايسه با سنسورهاي هيدرواستاتيك، عدم وابستگي به ورود اين سنسور ها از خارج (كاهش بيش از 90% هزينه برا ي يك چاه با عمق نصب پمپ در صد متر)، عدم حساسيت بالا در زمان تجهيز چاه از نظر آسيب رسيدن به تجهيزات اندازه گيري در مقايسه با سنسورهاي هيدرواستاتيك، اندازه گيري سطح استاتيك و ديناميك هر تعداد چاه ، پرتاپل و قابل حمل بودن دستگاه( وزن دستگاه در حدود 12 كيلوگرم)، قابليت اندازه گيري اختلاف سطح استاتيك و ديناميك براي چاههايي كه افت زيادي دارند،از مزاياي اين دستگاه مي باشد.

اميد پناه با اشاره به اينكه اين دستگاه دومين اختراع وي مي باشد اظهار داشت:دستگاه ديتالاگر و يا ثبات فشار خطوط آب نيز از ديگر اختراعات مي باشد كه براي اولين بار در ايران ساخته شده است.

  •  

  • یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا